Rivojlanish strategiyasi
2022-2027 yillarga mo'ljallangan eksport strategiyasi
Sanoat / hudud nomi
Xulosa (hozirgi holat tavsifi)
• korxona tavsifi (tarmoq, hudud);
• korxonalar soni va ixtisoslashuvi;
• ishlab chiqarilgan mahsulotlar nomenklaturasi;
• ishlab chiqarish quvvatlari (jismoniy hajmlarda, AQSh dollari ekvivalentida);
• Mahalliylashtirish darajasi.
• Ishlab chiqarish rentabelligi, shu jumladan. eksport qismi;
• reklama xarajatlari (umumiy xarajatlar ulushi);
• Xalqaro sertifikatlarning mavjudligi;
• O'zbekiston bozoridagi ulush;
• yangi turdagi mahsulotlar ishlab chiqarishni o'zlashtirishga qaratilgan investitsiya loyihalari amalga oshirildi, shu jumladan. eksportga yo'naltirilgan;
• eksport hajmi va assortimenti;
• eksport hajmidagi eksport ulushi;
• transport xarajatlari (%);
• soliq va bojxona imtiyozlarining mavjudligi (mahalliylashtirish dasturi, Prezidentning individual qarorlari va boshqalar);
• kreditlarning mavjudligi;
• ishlab chiqarilgan mahsulotning chet el valyutasida qoplanishi;
2022-2027 yillarga eksport salohiyatini baholash
• ishlab chiqarish salohiyati;
• amalga oshirilgan investitsiya loyihalari;
• Ilmiy-texnik salohiyat;
• kadrlar salohiyati;
• tashqi savdo infratuzilmasining mavjudligi;
Bozor holati (qisqacha sharh)
• Shu kabi mahsulotlarni ishlab chiqaruvchi yirik davlatlar;
• jahon eksporti va importi tarkibi (dunyoning qaysi davlatlari asosiy ishlab chiqaruvchilar va nima uchun, qaysi davlatlar asosiy iste'molchilar va nima uchun);
• maqsadli iste'molchilarni, ishlab chiqarish tannarxini, resurslarning mavjudligini aniqlash;
• Jahon talabining tendentsiyalari – energiya tejovchi texnologiyalarni rivojlantirish, suv iste’molini tejash, axborot va raqamli texnologiyalar va boshqalar bilan bog‘liq iste’molni kamaytirish yoki oshirish;
• Etakchi brendlar va yetakchilik sabablari – bular transmilliy korporatsiyalar brendlari, uzoq tarix va klassik an’analarga ega brendlar, mamlakat imijidan foydalanadigan brendlar, innovatsion kompaniyalar brendlari, yirik global chakana savdo tarmog‘i kompaniyalari brendlari, franchayzing kompaniyalari brendlari bo‘lishi mumkin;
• Jahon bozorida sotish amaliyoti - savdo birjalari, savdo uylari, franchayzing, resellerlar va boshqalar orqali sotish;
Import tahlili
• Jahon importi (asosiy iste'molchilarni aniqlash);
• an'anaviy savdo bozorlari;
• istiqbolli sotish bozorlari;
• bozorlarning prognoz ko'rsatkichlari;
• eksport salohiyatini baholash (asosiy tashqi savdo hamkorlari importida O‘zbekiston mahsulotlarining ulushini aniqlash va uni oshirish bo‘yicha amaliy choralar ko‘rish);
Bozorlar
• An'anaviy:
• Bozor hajmi, o'sish prognozi;
• Bozor ishtirokchilari (asosiy yetkazib beruvchi mamlakatlar, taqdim etilgan kompaniyalar va brendlar, ularning bozordagi ulushi);
• Narx konyunkturasi;
• tovarlarga qo'yiladigan talablar (standartlarga muvofiqligi, markalash, qadoqlash va boshqalar);
• Bozorga kirish shartlari (tarif va tarifsiz choralar).
• Istiqbolli:
• Bozor hajmi, o'sish prognozi;
• Bozor ishtirokchilari (asosiy yetkazib beruvchi mamlakatlar, taqdim etilgan kompaniyalar va brendlar, ularning bozordagi ulushi);
• Narx konyunkturasi;
• tovarlarga qo'yiladigan talablar (standartlarga muvofiqligi, markalash, qadoqlash va boshqalar);
• Bozorga kirish shartlari (tarif va tarifsiz choralar).
Bozor ishtirokchilari va potentsial raqobatchilar
• bozor ishtirokchilarining tahlili;
• eksport mamlakatida nufuzli hamkorlarning mavjudligi;
• ishlab chiqaruvchidan iste'molchiga tarqatish zanjirining tavsifi;
2022-2027 yillar uchun marketing strategiyasi
• Ichki omillar
• Mahsulot tannarxining pasayishi;
• ishlab chiqarishni mahalliylashtirish darajasini oshirish;
• ishlab chiqarilayotgan mahsulotlar sifatini oshirish va xalqaro standartlarga javob beradigan sifat menejmenti tizimlarini joriy etish;
• Brendning shakllanishi va rivojlanishi.
• Tashqi omillar
• mahsulotlarni tashqi bozorlarda ilgari surish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar ishlab chiqish;
• transport xarajatlarini optimallashtirish;
• Xalqaro ixtisoslashtirilgan yarmarka va ko‘rgazmalarda ishtirok etish;
• O‘zbekiston Respublikasining xorijdagi diplomatik vakolatxonalarida mavzuli taqdimotlar va brifinglar o‘tkazish;
• Savdo bozorlarida reklama kampaniyalarini tashkil etish;
• Internetda veb-saytlar yaratish va reklama qilish.
2022-2027 yillarda tashqi savdo infratuzilmasini takomillashtirish bo‘yicha takliflar
• Savdo vakolatxonalari;
• savdo uylari;
• ko'rgazma zallari va ixtisoslashtirilgan do'konlar;
• Logistika markazlari;
• Diler va agentlik aloqalari;
• takomillashtirish bo'yicha takliflar;
• Tashqi savdo vazirligi VTKning ishtiroki.
2022-2027 yillarda amalga oshirilgan investitsiya loyihalari
• Loyihalarning tavsifi;
• kutilayotgan ishlab chiqarish (hajmi va tannarxi);
• importning prognoz ko'rsatkichlari va istiqbollarini aniqlash;
Cheklovlarni tahlil qilish
• Hozirgi holat;
• Mavjud qiyinchiliklar;
• Takliflar;
• Amalga oshirish mexanizmi;
• Kutilayotgan natijalar.
2022-2027 yillarga mo'ljallangan maqsadli ko'rsatkichlar
• Ishlab chiqarish prognozi, yillar bo'yicha:
• an'anaviy mahsulotlar;
• Yangi mahsulotlar.
• Yillar bo‘yicha eksport prognozi:
• an'anaviy mahsulotlar;
• Yangi mahsulotlar.